“Sinds 2005 jouw online juridische hulp”

Minder negatief over advocaten

15 okt, 2018
9,3
Klanten vertellen

430 beoordelingen

Consumenten en ondernemers zijn minder negatief over advocaten, dan de advocaten zelf denken. Dit blijkt uit een onderzoek van het Advocatenblad.

Consumenten

Van de consumenten is een kwart positief over de advocatuur. De helft is neutraal en 13 procent is negatief. Bij de ondernemers heeft 37 procent een positief beeld van de advocatuur. 10 procent is negatief. De meeste advocaten dachten dat zij een negatiever imago zouden hebben. Hun inschatting was dat 50 procent van de consumenten en 25 procent van de ondernemers een negatief beeld van hen zouden hebben.

Duur

Ondanks dit overwegend positieve imago zien zowel consumenten als ondernemers advocaten nog steeds als ‘duur’. Daarnaast is een meerderheid er niet van overtuigd dat zij ook waar voor hun geld krijgen bij de advocaat. Daarnaast zouden de respondenten het prettig vinden als sprake zou zijn van meer transparantie over kansen, werkwijze en tarieven. Ook zouden zij het erg waarderen als advocaten over wat meer inlevingsvermogen zouden beschikken.